lunes, 29 de agosto de 2011

THE GAME IS OVER!

Arribats i ben arribats des de fa uns dies... Providencial la data escollida per tornar, el 23 d'agost, dia en què hi va haver un terratrèmol que es va fer sentir a Nova York i que va tenir els aeroports tancats unes quantes hores. Vam tenir una horeta i mitja de retard però vam poder sortir i vam tenir un vol directe estupendo fins a Barcelona. El millor, que ens vam lliurar d'Irene que ha acabat no sent res, però que va despertar tota la histèria i neurosi novaiorquesa amb la conseqüent paralització de la ciutat: transport públic, aeroports, tancament de botigues... No sé què haguéssim fet aquests dies tancats a Roosevelt Island a casa dels nostres  amics sense poder sortir ni de l'apartament ni d'aquesta petita illa que hi ha entre Manhattan i Queens i on només s'hi arriba amb metro o amb un telefèric que, òbviament, també estava xapadíssim!

Les vistes des de l'East River a Roosevelt Island

Els últims dies a Nova York van ser de compres i comiats. Les quatre compres que ens faltaven per fer les vam concentrar en un dia en què vaig acabar exhauste. Però això ens va permetre disfrutar tranquil·lament de la ciutat durant la resta de dies. Vam fer el típic passeig amb el ferri d'Staten Island que és gratis i ofereix vistes magnífiques de Manhattan, vam revisitar alguns dels nostres barris preferits...

Carregats de bosses!

Lower Manhattan des de l'Staten Island Ferry

El millor va ser tornar a veure els amics que quedaven a la ciutat: en Francisco i en Javier que ja havien tornat de les seves vacances, la Mònica, en Marcos, la Ceci i la Daniela, companyes del curs d'art del MoMA, l'Elga, que ens va comunicar tot de bones notícies per a ella, la Virginia, la Maria i la Nancy... Brunch, sopars, tès, cafès... Últimes abraçada, "we keep in touch", "¿vendreis a Barcelona?", "y vosotros volvereis a New York?"...

Amb en Francisco i en Javier l'última nit per Lower East Side

Doncs sí a tot, a seguir en contacte, a tornar a Nova York, a mantenir les amistats... Tornem contents, amb les pil·les ben carregades i gens flipats. Ara falta saber si som d'aquells aparells electrònics vellets que les bateries els duren molt poc o si aconseguirem aguantar una bona temporada amb aquest bon ànim i aquest bon rotllo.

Pensant a Bryant Park què m'agrada i què no de Nova York!

Quatre mesos a "Yanquilàndia" que intentaré sintetitzar escrivint què m'agrada de Nova York i què no:

I HATE:

1. Les escombreries pel carrer sense contenidors i recollides cada dos o tres dies.
2. Les rates.
3. Que no hi hagi rentadora a casa.
4. Que els trajectes amb metro siguin tan llargs i que el metro estigui tan brut.
5. Que la fruita i la verdura sigui tan cara, tot i que a Nova York, almenys, n'hi ha!
6. Que el vi als restaurants tripliqui el preu de la botiga i que sigui una autèntica ruïna.
7. No tenir extractor a la cuina.
8. Haver de deixar un 18 per cent de propina.
9. La televisió: plena de publicitat, de "reality shows" insuportables i amb uns informatius etnocèntrics i plens de talls d'anuncis.
10. Els preus dels lloguers.

I LOVE:

1. El "melting pot": gent de tot arreu, cosmopolitisme al màxim, ningú es pregunta si "ets" de la ciutat... "estàs" a la ciutat i amb això n'hi ha prou!
2. Els amics que hem fet!
3. Veure l'estàtua de la Llibertat, ben petita, des de la cuina de casa!
4. Park Slope i els barris de Brooklyn que tant ens han agradat.
5. Prospect Park i, com no, Central Park.
6. Els restaurants ben decorats, pràcticament tots.
7. Els cursos del MoMA.
8. Tota l'oferta cultural de la ciutat que no s'acaba mai.
9. Que ningú es qüestioni el teu accent en anglès!
10. West Village, Lower East Side, Meat Packing, Chelsea, Midtown... pràcticament tots els barris de Manhattan!
11. El Shakespeare a la fresca a Central Park!
12. El nostre "green market" a Gran Army Plaza, on compràvem calamars de New Jersey!
13. Tenir-ho tot obert tots els dies de la setmana! I que consti que no ho voldria per a Barcelona!
14. Saber que encara ens queden tantes coses per descobrir de Nova York!

... I podria seguir i seguir, cosa que deixa clar que la balança és molt i molt positiva! Després d'aquestes setmanes Nova York s'ha convertit en un lloc encara més estimat, com aquells amics que quan coneixes profundament no et defrauden!

Esperant al taxi per anar a l'aeroport

Així que se m'acudeixen moltes frases per tancar aquest bloc: "Peter Gaviria still loves New York", "Peter Gaviria loves New York forever", "Peter Gaviria and New York, a love story"...

L'arribada a Barcelona, on ens van venir a buscar en Txiqui i en Carlo
Però, en realitat, després de quatre mesos sense treballar i disfrutant de la meva ciutat preferida, només puc dir que això s'ha acabat, THE GAME IS OVER!! És clar que no puc evitar afegir una cosa també molt de sèrie americana: TO BE CONTINUED!! Així està millor! Gràcies per seguir les nostres aventures!!!

See you soon Lady Liberty!!
Aquí algunes fotos amb els nostres amics!!!